You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נוער - זרקור על השחקן המפתיע של העונה בליגת העל
כבש הרבה העונה. ווח'יד ח'ליל חוגג כיבוש שער בחצי גמר גביע המדינה (צילום: ראובן שוורץ)

נוער - זרקור על השחקן המפתיע של העונה בליגת העל

שמעתם או קראתם פעם על שחקן, שעבר מעמדת המגן לעמדה התקפית וסיים עונה כמלך השערים של קבוצתו? על סיפור הסינדרלה הגדול של העונה בליגת העל, בכתבה הבאה

 

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

קבוצת הנוער של בני סכנין הייתה בעונה האחרונה להפתעה הגדולה ביותר של הליגה. לא רק שהקבוצה עשתה היסטוריה כפולה בדמות הגעה לגמר גביע המדינה ומיקום השיא בתולדות המועדון - מקום רביעי, הרי שהקבוצה בהדרכתו של עבאס סואן - הסמל הגדול ביותר של המועדון, שהרשים בביצועיו גם במדי נבחרת ישראל הבוגרת, סיפקה לא מעט שחקנים לקבוצת הבוגרים ובראשם אניס פורת עיאש - שגם רשם 7  הופעות במדי נבחרת הנוער, בהן כבש שני שערים לצד הופעות רבות בקבוצת הנוער ובקבוצת הבוגרים בה כבש שער במשחק ליגה מול הפועל ת"א. אחרי שאניס פורת עיאש חתם זה מכבר על חוזה לחמש עונות, בני סכנין מודיעה על החתמתו לחמש עונות של השחקן המפתיע של העונה האחרונה - ווח'יד ח'ליל (2005), מלך שערי הקבוצה עם 12 שערי ליגה ו-2 שערים בגביע המדינה.

אז מדוע אנחנו מגדירים את ווח'יד ח'ליל כשחקן המפתיע של העונה? הרי ששחקן הכנף של סכנין, היה עד לעונה האחרונה מגן שמאלי. בעונה האחרונה השחקן הוזז קדימה וגמל למאמנו, עבאס סואן, ולחבריו לקבוצה עם כמות שערים נכבדת.


לא במקרה רואים בו פוטנציאל לטווח ארוך. ווח'יד ח'ליל במעמד החתימה על החוזה עם יו"ר המועדון, מוחמד אבו יונס (צילום: מדיה בני סכנין)

ווח'יד ח'ליל הוא שחקן בית שורשי, שהחל את דרכו בקבוצת טרום ג' של בני סכנין ולמעט עונה אחת בשנתון טרום א' בהפועל סכנין, שיחק לאורך כל השנים בקבוצות מחלקת הנוער של בני סכנין. כשהגיע לשנתון נערים א' הצטיין במדי קבוצתו ואף רשם 7 הופעות חלקיות במדי קבוצת הנוער בליגת העל, באחת מהן הורחק בשל צבירת שני כרטיסים צהובים. בעונה שעברה - עונת הבכורה בקבוצת הנוער, רשם 25 הופעות במדי הקבוצה, ברובן עלה בהרכב, אך רק בחמישה משחקים רשם זמן משחק מלא. בעונה האחרונה רשם 33 הופעות במדי קבוצת הנוער בכל המסגרות, ב-31 מהן עלה בהרכב וב-16 מהן השלים זמן משחק מלא. לצד 14 שערים שכבש בכל המסגרות גם ספג 5 כרטיסים צהובים וכרטיס אדום.

וחיל ח'ליל כובש (ראובן שוורץ)
לא רק לכבוש הוא יודע. ווח'יד ח'ליל בפעולה הגנתית במשחק חצי גמר הגביע (צילום: ראובן שוורץ)

איימן אבו יונס
, מנהלה המקצועי של בני סכנין, על הסיבה שהביאה את ווח'יד ח'ליל לעמדת שחקן הכנף: "ווח'יד הוא מגן שמאלי טבעי. השתלבותו של אניס פורת עיאש בקבוצת הבוגרים קרצה לעבאס, שראה לנכון להעלות קדימה את ווח'יד - ולעבאס בהחלט מגיע פרגון על המהלך הזה. ווח'יד הפתיע את כולנו. ידענו תמיד שיש לו יכולות התקפיות טובות, אבל לא ציפינו שיהפוך למבקיע המצטיין של הקבוצה".

למרות ההצלחה הגדולה כשחקן כנף, ווח'יד ח'ליל מיועד לשחק כמגן שמאלי בעונה הקרובה. איימן אבו יונס מסביר מדוע: "ווח'יד גדל במחלקת הנוער מגיל ילדות. מדובר בשחקן מהיר וחזק, שאף פעם לא מוותר, בעל תכונות של מנהיג. בעונה האחרונה קרה מקרה מיוחד, כשאניס פורת עיאש עלה לבוגרים, הייתה לנו אפשרות לקדם את מחמוד תאיה לעמדת המגן השמאלי, כך ווח'יד מצא את עצמו בעמדת הכנף. העונה ווח'יד  יהיה בסגל הבוגרים לאורך השבוע וישחק כחריג גיל אצלנו, בהתאם לצרכים של הקבוצה הבוגרת באותו השבוע".

לצד החוזקות של ווח'יד ח'ליל, איימן אבו יונס שם גם דגשים על הפרמרטרים שאותם יצטרך לשפר השחקן כדי להצליח גם בגיל בוגרים: "אם ווח'יד רוצה להגיע לרמות הגבוהות, הוא יצטרך להעלות את רמת הטכניקה וקצב משחק. יש הבדל עצום בין נוער לבוגרים, הוא יצטרך להתאקלם לאינטנסיביות של ליגת העל בוגרים".

בנוגע לפניה של קבוצת הנוער בעונה הבאה, הוסיף איימן אבו יונס: "הקבוצה תעבור שינוי בסגל. מי שישחקו כחריגי הגיל בנוסף לווח'יד הם צמד הבלמים, ראמי גנאיים וראני ח'דיד. אניס פורת עיאש ואחמד טאהא, ילידי 2005, עולים לסגל הבוגרים באופן מלא. צ'ינימירים גודין יחל את האימונים עם קבוצת הבוגרים, הצוות המקצועי יקבל החלטה בנוגע אליו בהמשך. בקבוצת הנוער יחזרו הרבה חריגי גיל ילידי 2006, ששיחקו בעונה האחרונה בהצלחה בליגה הלאומית. אנחנו נחזק את ההתקפה עם חלוץ זר". 


די לשוק הבשר, להגביר השקעה בקיים

די לשוק הבשר, להגביר השקעה בקיים

חדש באתר

דעה: קבוצות נוער אמורות להיות חלון ראווה של תוצרת מחלקת הנוער. השקעה כספית נכבדת בשחקני חיזוק עושה עוול לשחקנים ותיקים ב...